Powered By Blogger

Friday, September 3, 2010

menu keluarga aku 1

Ikan singgang punca bercerai?????? aku terjumpa lam apa ntah.. --part ii

kenapa pulak ikan singgang disalahkan...menu sihat gitu..

oleh kerana aku orang terengganu tulen..maka ikan singgang ini dah jadi menu wajib bagi aku sekeluarga kalau ada tempoyak..yak..yak..yak..

menu keluarga aku 1:

nasi putih panassssssssssssssss...
ikan ayer singgang
belacan
tempoyak+lada jarum tumbuk
ikan goreng
timun/jering/petai/pegaga/petai jeruk dan sewaktu dengannya..
@ sayur celur macam terung,jantung pisang dan baaanyakkkkkk lagi ulammm..


bagi yang pandai masak ikang singgang teranung maka cubalah makan ikut menu di atas...satu periuk boleh habis sekelip mata..kalau nak makang macam gini dalam kumpulan yang ramai, lebih baik standby nasik lebih awal-awal..kalau terputus nasi masa tengah syok makan..maka orang teranung sebut 'putuh mualat'..he..he..he..apa maknanye..datanglah ke terengganu..mananya nasik yang di tanak semula dah tak di sentuh orang...dah tak sedap..
nak resepi? tunggulah time R datang..sabo jelah labu..

No comments: