Powered By Blogger

Monday, September 28, 2009

Bismillah 5


Malam semalam, semasa Huda naik tangga entah macamana dia blh terjatuh dan terhentak dagunya atas anak tangga yang berparkir tu. Betul-betul berlaku depan mata saya yang masa tu berada dekat pintu bilik anak. Apalagi, satu rumah bergegar ngan tangisan dia. Cepat-cepat saya angkat dia. Syukur dagu tak apa, bibir tak berdarah dan gusi tak luka. Tapi sakitnya yang amat. Saya kira, saya pun akan menangis sebab hentakan kuat tu. Sambil menyentuh dagu yang sakit tu saya membaca Bismillah 5 beberapa kali. dan menghembusnya. Alhamdulillah, lepas tu Huda berhenti menangis. Saya kira, sakitnya masih ada, tapi dia dah boleh tahan. Memang ini amalan saya suami isteri kalau anak terhantuk, terjatuh, jatuh terlentang, kepala berlaga dan bahkan kalau luka sedikit tu kami cepat2 baca Bismillah 5. Paling ketara, anak cepat berhenti menangis, insyaAllah. Kalau ada benjol sana sini atau luka, kami sapukan ubat sekali. Kalau perlu, bawa kliniklah untuk rawatan lanjut. Yang pasti hentikan anak menangis dulu.


Bacaan BISMILLAH 5


Bismillahir Rahmanir Rahiim
Bismillahish Shaafii
Bismillahil Kaafii
Bismillahil Mu'aafii
Bismillahil ladzhi laa ya dhurru ma'as mihi syai un fil ardhi wala fis sama'i wa huwas samii'un 'alim


Dgn nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang
Dgn nama Allah Yang Menyembuhkan
Dgn nama Allah Yang Mencukupkan
Dgn nama Allah Yang Memberikan kesihatan yang baik
Dgn nama Allah yang tidak memberi kemudaratan dengan namanya akan sesuatu pun di dunia dan di langit dan Dia Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui




Antara fungsi Bismillah 5 ni:
•penawar bisa diri
•penawar kepada penyakit bisa-bisa tulang
•penawar bisa-bisa badan
•penawar bisa batu merian
•boleh digunakan untuk mengubati sakit yang tidak diketahui puncanya

Cara menggunakan Bismillah 5 ni:

1.letakkan tangan di tempat yang sakit, tarik nafas, baca Bismillah 5 tujuh kali kmdn tiup tempt tadi, kemudian baru tiup di air; atau
2.kalau tpt sakit tu tak boleh diletakkan tangan krn sakit atau sukar utk meletakkannya, letakkan tangan di anggota lain dengan penumpuan hati dan perasaan bahwa tempat tersebut adalah anggota yang sakit.


Kalau buat ikut cara kita boleh, dengan letak tangan jer atas tpt sakit tu dan baca terus bismillah 5 ni, mcm anak jatuh n takut tak sempat nak ikut cara di atas mcm nak amik air bagai...yang penting KEYAKINAN semasa membacanya dan khusyuk. InsyaAllah. Dan kalau kepala anak benjol sebab jatuh, sambil tuam air suam or ais batu kat tpt benjol tu, blh baca bismillah 5 ni sekali. Oh ya, kalau rasa nafas tu pendek tak boleh nak baca bismillah 5 ni ngan satu nafas sampai 7x or ikut berapa kita suka, tak mengapalah, blhlah satu bismillah tu satu nafas.

-----------------------------------------------------------------------Khasiat Ayat Ini

1. Penawar bisa
2. Penawar kepada penyakit bisa bisa tulang, bisa bisa badan, bisa batu meroyan.
3. Boleh diubati penyakit yang tidak diketahui puncanya.
Nota

Ayat ini telah saya amalkan setiap kali selesai solat. Saya adalah penghidap gastrik. Saya tidak akan kena gastrik selagi saya mengamalkan ayat ini.

Tatacara

1. Membaca dengan satu nafas dgn hati yang khusyuk.
2. Ditiup ditangan atau ditempat yang sakit.
3. Sapukan di tempat yang sakit ataupun disapukan ke satu badan.

-------------------------------------------------------------------Bismillah 5
Ketika sume skang ni sibuk ngn ktakutan H1N1,byk la pnawar dan petua aku dgr utk mcegah H1N1 ni..tp bg org2 islam kan kita da di ajar doa2 utk mgelak wabak ni..

bg aku,tiada yg dapat myembuhkan sesuatu pyakit jika tiada izin dari ALLAH jua..

mgkin wabak ni nak bg kita ni sedar dan mgingati pe yg kita lupa dari quran & hadis..


Doa ini jika yg da tau kebaikan nya alhamdullillah..tp yg blum tau elok la bljar&mula mgamalkan doa2(pmohonan)ni ..bacalah amalan ni 3x pg & 3x ptg..insyallah kita terlindung dr segala pyakit dan mudarat di bumi dan air.

ni juga bleh korg gunekn utk murah rezeki,lapang dada & terhindar dr sgala bahaya(dr pgalaman aku le..)

Dengan mgamalkan doa ini akan myebabkan sume racun mjadi tawar dan tidak mberi bekas kpd sang pgamalnye..gelas yg dipegang akan pecah atau meletup jika terdapat racun(santau)..




p.s. Rujukan mengenai Bismillah 5, fungsi dan cara menggunakannya adalah RAWATAN PESAKIT MENURUT AL-QURAN & AS-SUNNAH oleh Dr. Amran Kasimin & Prof. Dr. Haron Din
http://widaad98.blogspot.com/

No comments: